KFX400 modell koncepció
A Kawasaki szabadidős és haszonjármű négykerekűit az egész világon jó hírnév övezi nagy teljesítményük és kiemelkedő megbízhatóságuk révén. A KFX400 révén ezt a hírnevet kiterjesztik a sportos négykerekűekre is. Az izgalmas, új sportmodellt egy nyomatékos de mégis pörgős 400 cm3-es DOHC egyhengeres hajtja végtelen vehemenciával. Előredöntött, kompakt méretű blokkja alacsony súlypontot és ez által kiváló manőverezőképességet eredményez. Az 5 sebességes váltóval bármilyen helyzetre találhatunk egy megfelelő fokozatot, végszükség esetén pedig a hátramenet húz ki a bajból. Elektromos önindító, digitális gyújtás, automata vezérműlánc feszítő és még sok egyéb tulajdonsága biztosítja az egyszerű működtetést. A szilárd acél csőváz, a dupla lengőkaros első felfüggesztés, az első-hátsó tárcsafék megfelel a legmagasabb elvárásoknak is. A KFX400 idomba simuló dupla lámpái, magas sárvédői igazi, agresszív sport Quad benyomást keltenek.
FŐBB JELLEMZŐK
Blokk A vízhűtéses, DOHC 4 szelepes, 398 cm3-es, 4 ütemű egyhengeres erőforrás alacsony és közepes tartománybeli nyomatéka könnyen kezelhetővé teszi a járművet. A blokk kompakt mérete hozzájárul a fantasztikus kezelhetőséghez. Az előredöntött motor pozíció és a száraz karteres olajozás lecsökkenti a méretet, és ez által még mélyebbre lehet helyezni a vázban az alacsonyabb súlypont érdekében. A tartós és könnyű alumínium hengert nikkkel-foszfor-szilikon-karbid réteg borítja a jobb hőelvezetés érdekében. A csökkentett mechanikai veszteség hozzájárul az egyenletesebb teljesítmény leadáshoz. A külső helyett belső olajvezetékeket alkalmaztak, így csökkent az erőforrás súlya. A DOHC rendszer pontosabb szelepvezérlést tesz lehetővé, és még tovább csökkenti a mechanikai veszteségeket. Az égéstér rendkívül hatékony, és magas kompresszióval rendelkezik (11,3:1), az alumínium hengerfej pedig kompakt és könnyű. Nagyméretű szelepfej átmérők (beömlő 36 mm, kiömlő 29 mm) segítik a blokk optimális légzését. Halk vezérműlánc és automata láncfeszítő gondoskodnak a halk járásról és az alacsony karbantartás igényről. Automata dekompresszor segít könnyen indítani a motort. Az önindító gombjának megnyomása után a dekompresszor rendszer automatikusan nyitja a kipufogó szelepet, ezáltal csökkentve a kompressziót. A kovácsolt alumínium dugattyúk rövid szoknyával és kivágott oldalakkal csökkentik a súlyt. A kovácsolt alumínium megnövelte a hőállóságot és a megbízhatóságot. A KFX400-nak manuális kuplungja és 5 sebességes váltója van (hátrameneti fokozattal). A sebességfokozatok elosztása hasonló a motorkerékpárokéhoz: 1 le, 4 föl. A hátsókerék meghajtás O-gyűrűs láncot alkalmaz az erő átadásához. A O-gyűrűs lánc halkabb és kevesebb gondozást igényel. A száraz karteres olajozás miatt az erőforrás kompaktabb, így lejjebb lehetett ültetni a vázban. Az olajszűrő a blokk jobb oldalán egy könnyen hozzáférhető helyen van a karbantartás megkönnyítése érdekében. A légszűrő az ülés alatt található, szintén könnyen elérhető helyen. A vízhűtő termosztáttal ellátott ventillátorral rendelkezik, és méretének köszönhetően mindig a helyzet magaslatán van. Elhelyezésekor ügyeltek arra, hogy a lehető legkevesebb szennyeződés érje menet közben. Váz és felfüggesztés A nagy szakítószilárdságú acélból készített váz rendkívüli merevséget kölcsönöz a felépítménynek. A hátsó váznyúlvány leszerelhető a könnyebb hozzáférés érdekében. Az acélból készült független dupla lengőkaros első felfüggesztés olajcsillapítású Showa rugóstagokon nyugszik. A rugóelőfeszítés 5 fokozatban állítható, a csillapításnak hosszú, 215 mm-es rugóút áll rendelkezésére. A hátsó felfüggesztés Showa rugóstagja himbarendszeren keresztül támaszkodik a könnyű alumínium lengővillára. A 230 mm-es úttal rendelkező rugózó egység húzó és nyomófokozatban egyaránt állítható. Fékek, kerekek, gumik Elöl dupla, 170 mm-es hidraulikus tárcsafékek és egydugattyús Nissin féknyergek hivatottak felemészteni a mozgási energiát. A hátsó féktárcsa átmérője 220 mm, és szintén Nissin féknyereg harapja. A könnyű, alumínium kerekek csökkentik a rugózatlan tömeget. A radiálgumik nagy vonóerő átadására képesek, és stabilan tartják a kijelölt irányt. Első: AT22 x 7R10, hátsó: AT20 x 10R9. Külső megjelenés Az első idomba integrált, vertikálisan elhelyezett dupla első fényszóró sportos és agresszív megjelenést kölcsönöz a gépnek. A vékony formájú tank nagy mozgásszabadságot ad a vezetőnek. Az ülés első része lehetővé teszi a versenytempónál szükséges gyors testsúlyáthelyezéseket, míg a hátsó, szélesebb rész a kirándulások alkalmával nyújt kellő komfortot. Elektromos berendezések Az első fényszóró 30 W-os halogén izzói minden körülmény között megállják a helyüket. Minkét lámpa világít tompított és reflektor állásban is. A hátsó világító egység egy féklámpát is magában foglal, mely bármely fék működtetésekor felvillan. A kormányfoglalatnál könnyen látható jelzőlámpák sorakoznak: üres, tolatás, és vízhőmérséklet figyelmeztető. A digitális gyújtás rendkívül precízen működik, jelentősen csökkenti a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást, ráadásul nem igényel beállítást. Az önindító rengeteg fáradtságtól kíméli meg a jármű használóját. Az áramellátásról egy 150 W-os generátor és egy 8 Ah-s akkumulátor gondoskodik. Egyéb jellemzők A KFX400 parkolóféke lejtős talajon is biztosan tartja a gépet. 10 literes tankja hosszabb túrákat is lehetővé tesz. A benzincsap automatikusan kapcsol át tartalékra (2,7 liter). A fűrészfog szerűen bordázott, nagyméretű lábtartók még nedves körülmények között is nagy tapadást biztosítanak a lábnak. |