Motor: 4 ütemű, soros 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC, 16 szelepes Lökettérfogat: 1298 cm3 Maximális teljesítmény: 175 LE 9800 1/min Maximális nyomaték: 138,2 Nm 7000 1/min Furat x löket: 81x63 mm Kompresszió viszony: 11,1:1 Váltó: 6 sebességes Üzemanyagellátás: benzinbefecskendező Váz: alumínium Első futómű: 43 mm-es fordított teleszkópok, állítható elofeszítés, nyomó- és húzócsillapítás, 120 mm-es rugóút Hátsó futómű: olaj-gáz csillapítású központi lengéscsillapító, rugóút: 140 mm Első fék: 2 db 320 mm-es úszótárcsa, 6 dugattyús Tokico féknyergekkel Hátsó fék: 240 mm-es tárcsa, 2 dugattyús féknyereggel Gumik (e/h): 120/70-ZR17 / 190/50-ZR17 Ülésmagasság: 805 mm Tengelytáv: 1485 mm Üzemanyagtartály: 22 l Száraz tömeg: 215 kg Útrakész tömeg: 250 kg 1999-es modellek ára használtan: 2 200 000 Ft-tól Új ára (2002-es modell): 3 198 000 Ft
Ha kinyitjuk a Guiness Rekordok Könyvét, az áll benne, hogy 310,4 km/h-s sebességévela Hayabusa a leggyorsabb a szériában gyártott motorok között. És bármily szomorúan hangzik - főleg a többi márka kedvelőinek - bizony az is fog maradni. Az utcai gépek gyártói megriadtak XX. század végi szüleményeik iszonyatos teljesítményétől. Abban mindenki egy véleményen volt, hogy a jó vásárló nem a halott motoros, így hát a világ összes motorkerékpárgyára elfogadta, hogy 2001-től 300 km/h alatt szabja meg motorkerékpárjaik maximális sebességét. Vagyis soha nem lesz másik olyan szériában gyártott motorkerékpár, amelyik túllőne a Suzuki Hayabusa végsebességén. Mivel az első szériás Hayabusa átlépte a 300 km/h-s limitet, ezért a 2001-től gyártott motorokon elektromos szabályozó tiltja az egyik injektort 10.800-as fordulatszámtól. Azért kíváncsi lennék arra az emberre, aki szerint nagyobb biztonságban vagyok 300-nál, mint 320-nál. Talán emiatt, talán másért, a 2001. előtti Hayabusák és a Kawasaki ZX12R-ek már most a gyűjtött motorok közé tartoznak. A Hayabusa ruhája meglehetősen látványos, a legtöbben szépnek tartják, sőt egyenesen lelkesednek formájáért. Bár radikálisan különbözik az eddig megszokott kétkerekű dizájntól, a motorozáshoz abszolút analfabéta családom is felismerte, hogy ez egy motorkerékpár. Vonalai szélcsatornában alakultak olyannak, amilyen. A szelek huncut játékának köszönhetően ránézésre sokkal testesebbnek, súlyosabbnak tűnik, mint valójában. Persze nem GP motor, de azok nem is cipelnek magukban 1300 köbcentis brutális blokkot. Aztán meg, ha a Suzuki egy cápaforma szuperbike motort tervezett volna, akkor pont úgy nézne ki, mint a többi cápaforma sportgép. Ahogy a GSXR-ek utóbbi változatai, a Hayabusa is injektoros, a rengeteg levegot, amit letüdoz, a Suzkinál röviden csak SRAD-nak nevezett rendszeren át kapja. A motor belül mindenféle nagy dolgokat tartalmaz. Nagy dugók, nagy szelepek, nagy injektorház és még sorolhatnám. De a nagyságnak is vannak korlátai, mármint a váz és az azt körülölelő ruha. Így aztán a Hayabusa blokkja minden nagysága ellenére kisebb helyen elfér, mint az utosó GSX-R 1100-es motorja. |